edit vt
[O1] Reset, a uślizg sprzęgła, a po resecie jakby spadek moc
Zwiń
X
-
[O1] Reset, a uślizg sprzęgła, a po resecie jakby spadek moc
Witam
Wczoraj postanowiłem doładować akumulator, a przy okazji jak się do niego dobiorę, to pomyślałem, że zrobię "twardy reset" spinając odkręconym przewodem + (plusem) z - (minusem). Oczywiście nie prądem z plusem do minusa, tylko samym przewodem (nie wiem co mnie podkusiło). Tak poradził mi mechanik, by usunąć błędy, a i podobno wraca w ten sposób do ustawień fabrycznych (mam odpowiedź). Zatem ... Rano akumulator do samochodu, podłączyłem vaga a tu zonk:
"18263 - Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring
(18263- Przesył magistrali danych - monitorowanie oprogramowania)
Trochę się wystraszyłem w internet no i znalazłem coś takiego: "18263 Magistrala danych układu napędowego: kontrola stanu oprogramowania P1855-35-00 autko było pewnie chipowane albo ktoś użył spawarki i soft się zesrał." Fakt, mój ASZ był coś grzebany, a nic nie było spawane. Błąd usunąłem, no i w przejażdżkę. 120 km przejechane i co zauważyłem:
1. Jakby spadek mocy, zatem czy taki "reset" mógł spowodować powrót do tych "firmowych" 130 KM ?
2. Sprzęgło przestało się ślizgać? Od września miałem uślizg, nowy LUK leży i czeka a tu nagle taki coś? Spadek mocy pewnie to spowodował, ale żeby aż tak? Zatem do ilu mógł być grzebnięty mój ASZ? Poprzedni właściciel (zresztą kolega) twierdzi, że podniesiono moc tylko w ASO w ramach gratisu przy sprzedaży samochodu, a więc jakieś 140-150 KM.
Co myślicie?
-
-
gzyms, musisz przejrzeć i przeczyścić wszystkie kostki i połączenia które są podłączone do głównego komputera,może jakieś piny we wtyczkach lub przy samym kompie po śniedziały, wilgoć w powietrzu robi swoje,
pozdro
Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Ale to nie było tylko klasyczne odłączenie ale "zwarcie" przewodu minusowego założonego na akumulatorze z odkręconym i przytkniętym do minusa, przewodem plusowym (bez prądu). Miało to wyczyścić błędy oraz zresetować do ustawień fabrycznych. No i zmienił, z jakiś 150KM mam teraz z 130KM. Objawy w pierwszym poście.Zamieszczone przez german81odłonczenie spowodowało skasowanie sie map
Dzięki za radę ale u mnie to raczej nie kostki a "zwarcie" wymuszone.Zamieszczone przez ROBAL_26musisz przejrzeć i przeczyścić wszystkie kostki i połączenia które są podłączone
Komentarz
-
-
po pierwsze to zmien mechanika bo taki rzeczy robiło sie w autach z poczatku lat 90 z pierwszymi wtrskami sterowanymi elektronicznie.nie ma mozliwosci ze skasowałes mapy jedynie mogłes zrobic zwarcie i uszkodziłes sterownik.to ze auto jest słabsze to moze byc tylko twoje przewrazliwienie wiec zrob logi one prawde powiedzadiagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Tyle to jest w serii. Widzę dwie opcje: albo jest tyle co ba być, albo jest notlauf. Jak do tego dojść? Przejechać się :diabelski_usmiech A jeśli zdarzy się, że ktoś wciąż nie wie? Koledzy wyżej napisali jakich grup logi robimyZamieszczone przez gzymsPoprzedni właściciel (zresztą kolega) twierdzi, że podniesiono moc tylko w ASO w ramach gratisu przy sprzedaży samochodu, a więc jakieś 140-150 KM
:lol: :lol: :lol:Zamieszczone przez gzymsTak poradził mi mechanik, by usunąć błędy, a i podobno wraca w ten sposób do ustawień fabrycznych
Dużo nie trzeba do szczęścia. Czasami kilka niutonometrów więcej i jak nie jest pierwszej świeżości to może zacząć się ślizgać.Zamieszczone przez gzymsSprzęgło przestało się ślizgać?
Nie odłączyłeś czegoś przez przypadek? Wszystkie bezpieczniki sprawdzone?
Komentarz
-
-
No ale w vagu pojawił by się jakiś błąd? Bo teraz nie ma żadnych (chociaż o tym za chwilkę).Zamieszczone przez german81jedynie mogłes zrobic zwarcie i uszkodziłes sterownik
No bez przesady, tyle to nie dawała chyba fabryka tylko diler, ale mniejsza z tym. Nie wiem ile miał/ma mocy, chodzi o efekt.Zamieszczone przez krzysiek13Tyle to jest w serii.Na vagu nie ma błędów, chociaż ....Zamieszczone przez krzysiek13albo jest notlaufNo przymierzam sie, przymierzam ...Zamieszczone przez krzysiek13jakich grup logi robimy
No i teraz sedno. Wczoraj przegoniłem go troszkę, trasa krótka ale, hmmm ja wiem, że stwierdzicie coś o subiektywności, ale.. po resecie czułem, że "ktoś siedzi na kołach i nie pozwala jechać", skończył się uślizg. A tu nagle odwrotność, powrócił uślizg sprzęgła (tydzień temu nie było), a samochód idzie aż miło (no powiedzmy, bo ten uślizg trochę przeszkadza). Cholera, po takim resecie czy przypadkiem nie ma jakiejś samoadaptacji?????? A wczoraj również podciągnąłem go na 3 do 4 kobr, wyskoczył błąd 17965 (ale ten błąd wyskakiwał już :wink: wcześniej), po resecie błąd nie pojawił się również, a kręciłem podobnie.Zamieszczone przez krzysiek13Czasami kilka niutonometrów więcej i jak nie jest pierwszej świeżości to może zacząć się ślizgać.
Komentarz
-
-
komp nie zawsze wywali bład np. jak przepływka zaniza odzcyt to komp mie pokarze błedu a fura juz nie jedzie taki jak powina .a jednak masz zapisane inne błedy a ten bład kóry podałes tyczy sie własnie przeładowania i moze byc spowodowany wadliwym n75 lub zapieczona geometria w turbinie .dlatego pisałem zebys zrobił logi bo z tego co napisałes wynika ze mozesz miec trafiony n75 to by tłumaczyło spadek mocy .a po analizie logów mozna stwierdzic czy masz zrobiony program czy zdrowa seriediagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Logi, logi i jeszcze raz logi dynamiczne :diabelski_usmiechOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
A jeszcze mam jedno pytanie, jak wpłynie na odczyty uślizg sprzęgła, przecież będzie widać nagły wzrost obrotów? No i tak się zastanawiam za co najpierw się wziąć, za wymianę sprzęgła i dwumasu przy okazji, czy turbina?Zamieszczone przez german81a po analizie logów mozna stwierdzic czy masz zrobiony program czy zdrowa serie
Komentarz
-
-
Uślizg następuje tak od około 2kobr do 3kobr, a potem jedzie. Ale zacznę w takim razie od sprzęgła (jeszcze nie zrobione, chociaż komplet luka czeka) ale w przyszłym tygodniu jadę robić.Zamieszczone przez german81od 1500 obr.
Dzisiaj znowu wyskoczył błąd, szybko usunąłem ale też zrobiłem przy okazji zrzuty:


Na postoju w 011 wartości ciśnienia są nieprawidłowe. Czy to już coś wskazuje? Dodatkowo o ile w 003 w spoczynku wartości mieszczą się w przedziałach to pod obciążeniem (3kobr) już nie bardzo. Dodatkowo zauważyłem, że leci olej z egra. Natomiast test sztangi dał jakieś 1 cm może 1,5 cm ruchu (zimno jak cholera). Hmm pozostaje n75?
Komentarz
-
Komentarz